گردونه سلامت

گردونه سلامت به شما کمک می کند تا درتنظیم برنامه غذایی خود میزان انرژی ، کربوهیدرات ، فیبر ، چربی ، کلسترول و آهن موجود در 100 گرم مواغذایی را محاسبه نموده و میزان فعالیت فیزیکی مورد نیاز ( برحسب دقیقه ) برای مصرف انرژی حاصل از مقدار مشخص غذا ( در 100 گرم ) را تعیین کنید .

فیبر :

فیبر ها  به گروهی از ترکیبات گیاهی اطلاق می شود که در یک رژیم غذایی سالم از اهمیت خاصی برخوردارند . میزان توصیه شده فیبر در روز 25 تا 35 گرم است .

کربروهیدرات :

یکی از سه منبع تامین انرژی و بیشترین جزء غذایی که اغلب آن را به عنوان نشاسته و قند می شناسند .

فعالیت فیزیکی :

به منظور مصرف انرژی اضافه بدن و حفظ سلامتی خود توصیه می شود حداقل روزی نیم ساعت (30 دقیقه ) ورزش کنید .

روش ساخت گردونه سلامت

برای ساخت گردونه سلامت است سه شکل زیر را هر یک در یک کاغذ A4 پرینت کرده و دور تادور آن را با قیچی چیده و بعد دو دایره را از پشت به هم چسبانده و بعد شکل محاسبه گر را از وسط تا کنید و قسمت های آبی را چیده ومحل دایره آبی کوچک  محل اتصال دو شکل به هم است  را می توان با سوزن ته گرد و پاکن بهم وصل کرد به این تریتیب کاردستی آماده می شود . شکل کامل شده را در زیر می توانید مشاهده فرمایید.

گردونه سلامت

گردونه سلامت

گردونه سلامت

گردونه سلامت

گردونه سلامت

گردونه سلامت

گردونه سلامت

گردونه سلامت

Share